A Fang Cheng Bao egy BYD alá tartozó terepjáró márka, és a Bao 5 (Leopard 5) az első autója. Ez egy plug-in hibrid (PHEV), amely 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, és 289 800 jüan (39 800 USD) árról indul, ez nagyjából 14 millió forint.
A Bao 5-tel a BYD bebizonyította, hogy képes kordában tartani a kiadásokat, ami nem meglepő, hiszen az alapító és vezérigazgató, Wang Chuanfu híres költségcsökkentő. A Bao 5 előértékesítése augusztusban kezdődött 300 000 – 400 000 jüanért. A végleges eladási ár azonban jóval kevesebb: 289 800 – 352 800 jüan (39 800 – 48 400 USD).
És ez még nem minden. A Bao 5 opcionális konfigurációk ára elég meglepő. Például, ha a standard kerkek helyett ectrát kér a vevő, 10 000 jüan felárért (1370 USD) választhat Michelin vagy Pirelli gumikat, 6 dugattyús fékekkel, all-inclusive pótkerékfedéllel, festett kerékjárati ívekkel stb. felszerelést. Ha ez egy BBA (a Benz, BMW, Audi kínai megnevezése) autó lenne, az ár 30 000 jüan, vagy valószínűleg 40 000 jüan lenne. A BYD úgy döntött, hogy részt vesz a prémium EV-k játékában, és német minőséget szállít a BYD áráért.
A BYD szerint a Bao 5 szállítása már megkezdődött a 70 közvetlenül üzemeltetett Fang Cheng Bao kereskedésben, amelyek Kína-szerte nyitva vannak. A BYD jövőre 80 üzlet építését tervezi, így a teljes számuk 150-re emelkedik. A közvetlen értékesítési modell új tapasztalat a BYD számára, amely hagyományosan a márkakereskedői modellre támaszkodott.
A Bao 5 egy közepes méretű SUV, amely egy DMO platformra épül. Méretei 4890/1970/1920 mm-esek, 2800 mm-es tengelytávval. Első és hátsó terepszöge 35 és 32 fok, minimális hasmagassága pedig 220 mm (a Disus-P változat 310 mm-t is elérheti). A DMO a Fang Cheng Bao exkluzív platformja, és valószínűleg a BYD DM-p platformját módosították az összkerékhajtású PHEV-khez.
A Bao 5 egy 4WD kettős elektromos motorral. Az első 200 kW teljesítményű, a hátsó pedig további 285 kW-os. Ezekhez egy 1,5 literes, 135 kW-os turbómotor párosul. Az egész rendszer maximális teljesítménye 505 kW, csúcsnyomatéka 760 Nm, ami 4,8 másodperces 0-100 km/h gyorsulásra alkalmas.
A PHEV 31,8 kWh LFP Blade akkumulátorral rendelkezik, amely támogatja a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltést 30% – 80%-os töltöttségi szintről 16 perc alatt. Emellett 6 kW-os külső kisütéssel és V2V (vehicle-to-vehicle) töltéssel is rendelkezik. Teljes 85 literes tankkal a kombinált hatótávolság 1 200 km a CLTC szabvány szerint.
A Bao 5 háromféle felszereltségben kapható:
Discovery 289 900 jüan
Pilot 309 800 jüan
Yunnian Flagship 352 800 jüan (a szállítások később, 2024 januárjában kezdődnek).
Minden felszereltség ugyanazzal az 505 kW-os hajtáslánccal érkezik.
A BYD nem rajong a túl sok képernyőért mindenhol, de a Fang Cheng Bao úgy tűnik, ez alól kivétel. A járműben három nagy képernyő van – két 12,3″-es műszerfal a vezető és a másodpilóta számára, és egy nagy, 15,6″-es központi vezérlőképernyő középen. A középkonzolra pillantva még több BYD-stílust találunk – sok fizikai gombot és két pohártartót.
A Fang Cheng Bao 2024-re még két autót tervez a terméktervben. A Bao 8 SUV PHEV 2024 második felében kerül piacra, majd a Bao 3 teljesen elektromos SUV következik. A Fang Cheng Bao 2-3 teljesen elektromos sportautót is tervez, az elsőt 2025-ben dobják piacra.
A Bao 5 bevezetésével a BYD befejezte többmárkás stratégiáját, és a BYD márkanévvel ellátott termékek mellett már három prémium almárka is árul autókat: a Denza, a Fang Cheng Bao és a YangWang. A BYD prémium terepjáró márkája, a Fang Cheng Bao első modelljére, a Bao 5-re 10 623 megrendelés érkezett az értékesítés hivatalos kezdete óta múlt csütörtökön, jelentette be a márka hétfőn. Nem rossz kezdés 3 nap alatt.
Képek: BYD